Thursday 4 June 2009

Torsdag

Update: Jeg var lige ude og gaa en lille tur, da jeg faldt over en capoeira-opvisning paa la plaza bibaramblas. Jeg kender meget lidt til capoeira, men det er mit indtryk at hvis du har en baggrund og teknik indenfor en eller anden kampsport hvor man bruger benene, kan det väre sjovt ogsaa at dyrke capoeira vedsiden af; til gengäld virker det som en meget daarlig ide at starte direkte, for det virker som om de lige fra start af gaar meget op i vejrmöller i stedet for sparketeknik, og nogle af dem havde nogle forfärdeligt daarlige spark, som inviterer til skader. Det var tydeligt at sensei("mestre chocolatero" huh?) og 2 af hans elever var et skridt over resten, og underholdningen var leveret, da de ville vise lidt akrobatik(paa granit), og sensei lige skulle vise, hvem der var the big kahuna of this town.

Saa i dag tog David Carradine billetten, og beviste at selv om man er 72 aar gammel, er rockstjerne-heath ledger döden(ukendte aarsager, hotel/fremmed lejlighed, rygter om selvmord, implicitte narkomistanker) stadig en helt legal udvej; respekt for det.
Jeg fik svar fra Bielefeld i dag, og de virker forblöffende imödekommende, saa jeg satser stärkt paa 3 maaneder dér. Det bliver fedt nok at bo i tyskland i längere tid.
Jeg har ikke längere timer, hvilket er enormt kedeligt, men nu er der jo snart corpus, saa der kommer nok lidt gang i gaderne.

No comments:

Post a Comment

Followers