Thursday 10 September 2009

Torsdag

Dagens soundtrack, Morphine The Night.

Jeg var oppe i Heimat-Tierpark Olderdissen igen, dog uden kamera, og saa de rigtige bävere denher gang(sidst blev jeg snydt af bäverrotterne), og de er enorme. Seriöst, de er 2/3 af mine foräldres labrador. Generelt virker de planteädende dyr deroppe latterligt buffe(og forblöffende ligeglade med mennesker). Men jeg fik da klappet et par af gederne.
I dyreparken er der ogsaa et trä, hvor börn hänger deres sutter op sammen med sädler med önsker, og i samme linie lader det til at Walpurgisnacht bliver fejret et eller andet sted dybt inde i skoven. I det hele taget föles det som om menneskeofringer ikke er udelukkede, hvis ikke dsc rykker op i näste säson. Jeg nävner det, fordi jeg var paa et lille daytrip i Münster, som er meget smuk og behagelig og i sammenligning med Bielefeld er det de 2 ting jeg mest lagde märke til: 1) I Bielefeld virker planterne som om de har uovertrufne väkstbetingelser, 2) Her er lige graden mindre civiliseret, skovbevoksede bakker og alt muligt. Dyreparken er i praksis ogsaa mest nogle indhegninger oppe i skoven, og det er en rigtig skov, ikke saa hobbyistisk.

Ellers ikke det store, jeg har ikke faaet svar fra Italien og har skrevet til et andet kontor i Lecce. Jeg overvejer at tage en dagstur til Köln i näste uge. Jeg fandt nogle bam-dadler i Münster, de maa väre til at finde her ogsaa.

1 comment:

Followers