Wednesday 22 April 2009

Endnu en dag, endnu en dagslön

Dagens soundtrack: Beatles,Getting Better
Dagens link:http://chomsky.info/articles/20081125.htm

0800: Jeg staar op, besynderligt trät, og möder D. og hans käreste i kökkenet. Jeg spörger om de ikke skulle ud og löbe kl. halv otte, som de havde sagt dagen för; de griner manisk som svar. Jeg lader emnet falde. Spiser morgenmad.

0900: Jeg möder til timer. Mig og den italienske studine havde aftalt at läse lidt op og snakke om vores fälles fag senere paa dagen. Ingen af os har lavet noget som helst, men vi lader begge som om der reelt kunne have eksisteret en chance for at vi havde forberedt os. Jeg overvejer om jeg begynder at ligne min söster, M-dog, for meget.(todos somos M-dog, indeed)

1000: Mine timer med den argentinske lärerinde(Drª Rocío) er blevet aflyst af uvisse aarsager. Til övelser i gaar nävnte hun at hun kunne se at hendes ekskäreste havde väret inde paa hendes hjemmeside, og hvordan hun monitorerer sine datalogistuderendes aktiviteter. Jeg bliver en kort overgang grebet af paranoia. Gaar paa biblioteket for at studere.

1115:Keder mig og gaar hen til centeret(ligger et stykke väk), selvom jeg er uoplagt, men i det mindste bliver vandet i bruserne hurtigt varmt dér i modsätning til derhjemme. Beslutter mig for at arbejde naar jeg kommer hjem. Noget der virkeligt ligner politifolk, der träner stavteknik, holder mig fra at sträkke ud.

1300: Kommer hjem. Aabenbart er der tysk besög, der bliver uspecificeret tid, der kommer i dag. Overvejer hvordan jeg kan udnytte dette til at faa de andre i lejligheden til at göre rent i stedet for mig. Overvejer et kort sekund om jeg er for manipulerende; bliver enig med mig selv om at jeg ikke er for manipulernede. Spiser. Fjernsynet er gaaet i stykker, og ingen ved noget. Jeg begynder at märke el mono de pasapalabra.

1400:Vejret er latterligt godt. Jeg tager ned og lägger mig i parken med marca og granada hoy. I et for godmodigt humör til abc. Life is good. Joggerne stirrer paa mig, sandsynligvis fordi jeg har lagt mig lige ved siden af skiltene med at grässet ikke maa beträdes. Er nu fast besluttet paa at arbejde "senere".
1500:Tager hjem. Gaar paa nettet. Arbejder helt sikkert senere

2 comments:

  1. Tak :-), jeg vender nok tilbage til stream-of-consciousness paa et senere tidspunkt saa!

    ReplyDelete

Followers