Tuesday 23 February 2010

Tirsdag

Efter ønske fra offentligheden: En lille opdatering.
Nina Zilli har vundet SanRemo med L'uomo che amava le donne. Jeg har hendes album, og stilen er lidt ligesom Giusy Ferreri, dermed en slags lokal Amy Winehouse. Nina Zilli vinder på stabilitetsfaktoren, de fleste af sangene er cool nok, hvor Giusy Ferreri taber på at være x-factor produkt, selvom Novembre og non ti scordar mai di me er ok.


Et stort hit for tiden er J-Ax med Immorale:






Jeg har betalt sprogskolen, men skal lige forbi med kvitteringen og for at aflevere nogen opgaver. Jeg har prøvet de sidste to dage, men de er der ikke, dem jeg skal snakke med. Der er rimeligt hyggeligt nede i centeret, og jeg er begyndt at snakke lidt med folk dernede, en af monitorerne har en bror, der bor i Madrid, og der kan jeg ligesom få lidt følelsesmæssig ræsonans på at savne el jamón, hehe.


Min "Venerdi 13"-bender lærte mig forbløffende lidt nyttigt italiensk, men temaet er jo også universelt. Jeg købte "gli indifferenti", men efter et par kapitler er den for deprimerende. Tror jeg vender tilbage til Petrarca, nu hvor de arkaiske stavemåder ikke inflyder på mig op til eksamen.

2 comments:

  1. Only in America... "så de de arkaiske stavemåder ikke inflyder på mig" - yeah, er sikker på din eksamen, hvor i ssvis diskuterede ting som "Se hunden. Hunden løber." (på det nemme hold that is) ville blive FOR ødelagt af at du naturligvis blev så berørt af Petrarca at du helt uden at tænke over det kom til at benytte dig af dactylisk hexameter.

    MLD

    ReplyDelete
  2. Mente et sjovt og ikke surt i kommentaren ovenfor.
    MLD

    ReplyDelete

Followers