Sunday 3 May 2009

Update: Jeg tog paa bar i gaar for at se el clásico, sammen med A.'s käreste som er paa besög og det var enormt hyggeligt, selvom resultatet var tragisk, og "min" del af baren led en del. I dag var jeg endnu en gang oppe paa bjerget, det er ikke saa slemt naar man kender vejen. Det er jo cruz de mayo, saa der er heste, og trajes de lentejuelas og folk, der danser sevillanas i det meste af byen, hvilket ogsaa var sjovt at se. Jeg burde jo i virkeligheden läse op til eksamen, men vejret er for godt til det lige for tiden, og jeg var ogsaa nede i parken og nyde det tidligere paa dagen.
Blev färdig med el conde Belisario; ikke saa god som el vellocino de oro, men vildt stärk slutning.
Dagens soundtrack: Gigliola Cinquetti,Alle porte del Sole

I forgaars stod jeg op ved halv ni tiden, og besluttede mig for at pröve at se hvor langt op ad den "anden side" af el río Darro jeg kunne komme. Hvis ikke man ved det, saa er det herovre at hippierne(og deres hunde) bor i huler og telte i bjersiden. Det var meget smukt og med cementblokke med indlagte digte(nu inklusive graffiti om at rydde op efter hundene), indtil vejen blev til en udtraadt sti. Til sidst naaede jeg til en hippie-baalplads(efterladt hundelegetöj-tjek), men kunne ikke komme videre.
Bemärk venligst at alt det her foregaar paa 30 cm. brede stier hundredevis af meter op ad bjergsiden. Men jeg fölte mig rimeligt godt gaaende, saa jeg overvejede om man dog ikke kunne komme op af bjerget fra den anden side, dvs. ved at smutte op bagom la alhambra, saa det prövede jeg, og kom da ogsaa til en vandrerute(svärhedsgrad: middel-höj(?)) som virkede lovende, og den förte da ogsaa op til toppen af bjerget, men jeg maa sige at jeg langt hen ad vejen var totalt i tvivl om hvor jeg dog var paa vej hen, jeg kom ret hurtigt ret langt väk fra byen. Saa tog jeg en "kreativ" rute ned(jeg var ikke glad, da jeg efter lang, lang tid mödte en, der gik den modsatte retning, der spurgte mig, hvor "den her sti dog ender henne").
Men en meget smuk tur, og jeg vil snart derop igen.

No comments:

Post a Comment

Followers