Tuesday 25 August 2009

Gastkorespondent-Marta

Saa er jeg i Bielefeld. Selve turen gik godt paa trods af forsinkelser og afgang fra Koebenhavn istedet for Nykoebing F, og jeg blev mindet om hvor fed Hamburg hovedbanegaard er. Ren, rummelig og nem at finde rundt i. Konklusion: Det er nemt at besoege folk i Bielefeld - det tager ca. 5-6 timer fra Nyk. F. i tog at komme frem.
Bielefeld er meget hyggelig og en maerkelig blanding af gammelt og nyt. Desuden er her rimelig fugtigt i vejret pga. beliggenheden mellem to bjerge, der goer at her regner MEGET. Dvs. at her er meget groent, klart et forsonende traek ved byen, der ellers mest minder om et drivhus. I dag har vi besoegt stort set alle kirker i byen der er fra foer 1800 og set nogle interessante altertavler og figurer, vi har ogsaa besoegt universitetet, der er 70er futuristisk i stilen, og vi har taget sporvognen. Jeg har ogsaa set Dr Oetker fabrikken og Sparrenburg. B`s roomies virker ok, de virkede i hvert fald glade for chokoladen jeg havde med til dem, og sagde jeg var velkommen til at blive til festen i weekenden.

No comments:

Post a Comment

Followers