Monday 11 January 2010

mandag

Idag var jeg rimeligt aktiv, og fik snakket med sprogskolen, hvor hende der står for bureakratiet mente at mit italiensk var blevet bedre, og i øvrigt var enormt imødekommende. Åbenbart er der først intensive kurser til sommer, men jeg kan bare fortsætte som før ferien et godt stykke til, timerne starter i morgen, så det ser fint ud.
Det er en god oversættetelse af Blade runner bogen jeg har fået fat i, og selvom der er ganske mange fikse ord(der bliver brugt noget poliziotto-slang), som min ordbog ikke har(og som jeg ikke gider slå op på nettet når jeg sidder og læser), er det en god oplevelse at læse den. Selvom jeg må sige at det er overraskende sørgeligt, der hvor Phil Resch snakker om sit kæle-egern, buffy. Barsk læsning. Mit forståelsesniveau er også godt nok til at se tv-serier uden alt for megen anstrengelse, og jeg prøver at streame og downloade forskellige ting på italiensk. Så jeg har den behagelige oplevelse at sidde og se fjernsyn, eller læse knaldromaner og ovenikøbet have enormt god samvittighed. Plus, jeg vil godt lige prale af, at jeg i dag gættede ordet i l'eredità, og hende der var med i quizzen gættede forkert.
Ellers ikke det store, det er overskyet i vejret, men sådanset varmt nok.

2 comments:

  1. Lyder godt. Den nye W.Allen film er i øvrigt rimelig ok - langt bedre end Matchpoint synes jeg.
    MLD

    ReplyDelete
  2. Get the blog going. Jeg skriver snart mere her end DU gør.
    MLD

    ReplyDelete

Followers