Wednesday 27 January 2010

onsdag

Endnu en uge går stille og roligt i Syditalien, jeg skal snart til at have lavet en bunke papirarbejde, jeg regner med at bruge weekenden på det.

Dagens "ekskæresten-bliver-gift-og-jeg-laver-en-catchy-popsang-om-det" sang





Hvem ved, måske skulle man læse I Promessi Sposi?
Læg mærke til hvordan Zero Assoluto undgår stodderfælden(eksemplificeret ved Pereza, se længere nede) ved en fiks antydning: Sangeren kunne ændre sig for at leve op til hvad kæresten ønskede og blive "kedelig"(læs:Det er han ikke nu!)
Som modeksempel har Pereza en trang til eksplicit at skrive hvordan sangeren er "2 much man for 1 woman": Selv i en følsom sang får de ting ind som det her: "A ti que te supo tan mal que yo me encariñara con esa facilidad, me emborrachara los días que tú no tenías que trabajar" osv osv. Grunden til at jeg nævner det, er at det er anden gang i løbet af kort tid, jeg støder på en italiensk popsang, som kører en form for "diskret stodder" stil. Den anden er den her





som er en alltime klassiker ovenikøbet. En sang om en affære forklædt som sød popsang? stærkt.

No comments:

Post a Comment

Followers