Wednesday 4 March 2009

onsdag

Dagens soundtrack. Bodyrockers: "I like the way you move" http://www.youtube.com/watch?v=JAOJ_azIvus

Det regnede igen i dag(og endda ret meget), og jeg var virkeligt smadret da jeg stod op(jeg gik ellers tidligt i seng?). I den foerste time greb jeg mig selv i at overveje om stikdaaserne proevede at kommunikere med mig, mens jeg sad og spacede ud. Skyldes nok at jeg blev faerdig med det gyldne skind(klart anbefalelsesvaerdig) og er i gang med doors of perception. Maaske skulle dagens soundtrack have vaeret led zeppelin og jefferson airplane :-).
Saa havde jeg enetime med den argentinske laererinde(de(n) andre studerende var der ikke), og det er rimeligt haardt naar man er traet og ikke lige kan zone lidt ud uden at det bliver opdaget.
Derefter gik jeg til det relevante kontor for at faa fat i de papirer jeg skulle bruge til at indmelde mig. Da sekraeteren tog dem frem med et "Vamos a ver..." og et mistaenktsomt blik, var jeg nodt til at goere en anstrengelse for ikke at flaa dem ud af haenderne paa hende og try for the door, men der var ingen ko paa isen der. Til gengaeld var det lidt mere besvaerligt at faa lov til at indbetale i cajagranada, som ikke tog visakort(? fed bank), saa jeg var lige i to filialer og en haeveautomat, men det blev da fikset, og jeg er nu tilmeldt kurser officielt, hvilket er en stor lettelse.

Desvaerre er papirarbejdet mht. Hawai'i stadig rimeligt overvaeldende, der er noget i stil med 5 dokumenter, der skal udfyldes og samles supplerende dokumentation til(officielt stemplede bankoplysninger+garantíer+bankens stempel paa et dokumenterne? gymnasieudskrifter? udtalelser?) paa kryds og tvaers(og det er uden visum ting). Jeg kommer nok til at bruge en del tid paa det, og skal snart have skrevet til forskellige folk.
Men jeg fik da heldigvis takket vaere M-dog tilmeldt mig en TOEFL-test i absolut sidste udkald, den 13 lige rundt om hjoernet(4 en halv time...hvad skal man dog lave, laese Ulysses?).

Ja, vi maa haabe at det hele gaar igennem, men hvis det ikke goer, nyder jeg i hvert fald min tid her, og der er ingen panik. Men jeg maa indroemme at jeg ikke nyder at igen skulle sidde og vente paa forskellige officielle instanser.

No comments:

Post a Comment

Followers