Thursday 5 March 2009

Torsdag

Dagens soundtrack. Uafgjort mellem
Buika, Culpa mía:http://www.youtube.com/watch?v=OVUKh3mSLgo
og
Emil Rulez, Hello Tourist:http://www.youtube.com/watch?v=3Q_BoJdq3sw
(Efter sigende et eksempel paa ungarnsk humor...)

Dagens frase paa Magyar: Jo esakat(godnat)

Det regnede igen idag da jeg stod op, dog med den addede bonus af blaesevejr ogsaa. Rigtig fedt. Dog virker vejret lidt mere omskifteligt, og en lidt lysere tone af graa, saa med lidt held skifter det snart. Ikke fordi jeg ikke kan lide at se skyerne glide hen over bjergtoppene, men det er snart en uge med regnvejr.

I gaar kiggede jeg i A.'s spansk-magyar ordbog, der laa paa sofabordet, og kom med et semiintelligent spoergsmaal om den tyrkiske inflydelse paa magyar, idet jeg kunne se en del ö'er og ü'er, og det finsk jeg kender fra shampoobeholderne(som er det eneste andet finno-ugriske sprog jeg har vaeret i kontakt med) ikke har saa mange, saavidt jeg kan se. Og saa fik jeg bare foredraget, mand, de der humanister naar foerst man rammer deres ekspertise. Derigennem ogsaa videoen ovenfor som skulle vaere et "typisk eksempel paa magyar humor"(huh?).

Men altsaa, i dag, jeg var til timer, og fik lavet lidt papirarbejde. Her til aften saa jeg dog soldiers, hvilket sikkert er fin traening til toefl-testen(recap:Britisk deling paa oevelse bliver angrebet af varulve). Den var rimeligt daarlig, men med lidt humor her og der, og en rimeligt klassisk aabningsscene("shoot the dog!"), saa man boer vel ikke brokke sig.

No comments:

Post a Comment

Followers