Tuesday 17 March 2009

tirsdag

Update: Saa her til aften kom A.'s veninde(magyar) forbi(hende med kaeresten fra la mancha), og efter at have udnyttet blaere-faktoren ved de 4 ord jeg kan paa magyar + at gaette hvad de snakkede om(gratispoint, det var om andalusisk accent, og indflydelse fra arabisk, med klassiskeren "vacar-vacas"; det kan man forstaa paa ethvert sprog), benyttede jeg en aabning hun gav mig til at svine kaeresten indirekte. Det viste sig at vaere mere tilfredstillende end jeg havde troet.

Stod op, i ikke superhumoer efter droem om at have vaeret 5 aar i faengsel. Desuden stadig emotionally drained efter at have set mad max. Tog til timer, hvor jeg havde en lille snak med en af mine (meget) Granadinske klassekammerater, om deres studietur til Punta Cana(dude!) om et par uger. Jeg blev sidetracked lidt, saa jeg fik ikke spurgt hende, hvordan man bar sig ad med at lave en studietur til karibien paa matematik 2.del, men der er nok en god grund.

Personligt, synes jeg egentligt at Granadinsk accent er meget ok, ikke specielt paen eller grim, det er rigtigt at man ikke hoerer den i fjernsynet eller radio, og der er ikke nogen kendisser, jeg lige kan komme i tanker om, der har den.

No comments:

Post a Comment

Followers