Tuesday 3 February 2009

3/2-Granada

Advarsel: Det forudsaettes for fuld fornoejelse af denne blog, at man kender mig og/eller min mission.

Saa jeg naaede frem til Granada efter lidt over 14 timer paa farten i gaar, og var ikke lige paa toppen, men lejligheden virker fed nok, og byen er jo for fed. Da taxachauffoeren ikke kunne finde min gade, fik jeg jo den sceniske tur, og mand hvor jeg genkendte meget. Selv reklamen for ron cacique ved busstationen var den samme. Lad mig lige komme med et par kommentarer om selve rejsen:

Nu gaar busserne Madrid-Granada ikke laengere fra Av. de America, man SKAL tage dem fra estación sur. Buschauffoeren havde jeg i oevrigt koert med foer, saa det var meget hjemligt(jeg ville kunne genkende den "usted tiene el 29, caballero" overalt).

Da jeg gik igennem nuevos ministerios metrostoppet saa jeg min gamle og forhadte bofaelle Alicia komme gaaende i modsat retning. Vi stirrede stift paa hinanden uden at slaekke paa farten, og lod saa som om vi ikke havde set hinanden. I en by der er saa stor som madrid er det alligevel lidt vildt.
Min udlejer kom forbi idag for at saette internet op for mig og svare paa spoergsmaal. Hvad der startede fredeligt udviklede sig hurtigt i en mystisk retning: Han startede med at spoerge om jeg festede meget, og derefter var vi forbi temaerne: Hvilke sportsgrene jeg dyrkede, at mit vaerelse kun var til en person, og saa var det han sagde, at han nok skulle tage mig med ud og se noget kunst. Reads like a gay pick-up.

Tak til M-dog for at hype mig med at jeg skulle til at vaenne mig til at staa tidligt op, nu hvor jeg skulle til at bestille noget igen; de andre i lejligheden stod op kl. 11, og de skulle til eksamen!

1 comment:

  1. Det lyder dejligt -med undtagelse måske af det med din gamle udlejer. Nå, her går det ikke så godt: mors feber er stadigvæk meget høj, og min er gået noget ned (plus/minus 38) men vil ikke forsvinde. Vi håber, det går bedre imorgen, for jeg skal snart en tur i byen og proviantere.
    Nå, jeg skal nok holde dig orienteret - og jeg glæder mig over alt det, du skriver, selv om jeg ikke har energi til lange kommentarer. Kommer der snart fotos?
    Abrazos
    Josemari

    ReplyDelete

Followers